Eerste dag met training - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu Eerste dag met training - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Eerste dag met training

Door: Job

14 Januari 2014 | China, Zhengzhou

Nou, vandaag was dus de eerste dag dat ik meedraaide op school.

De wekker ging om 5:30 want een half uur later moesten we netjes buiten staan en luisteren naar onze Shifu (Meester, groepsleider) voordat de training begon...

De training:
5 rondjes om het dorp heen. (Opgeteld zo'n 6km)
100 keer door je hurken, met een vent van 78 kilo op je schouders,
50 keer van een platte voet naar op je tenen staan met diezelfde vent op je rug.
Vervolgens een paar keer een sprintje trekken en daarna 30 push-ups.

En dat was allemaal voor het ontbijt.
's middags moesten we de bergen op joggen, en weer terug. Dit op een pad van losliggende keien dat smaller is dan ik ben en heuvel opwaarts.

Daarna anderhalf uur kung fu training en na de lunch gingen we daar nog even mee verder voordat de chinese lessen begonnen.

Bij elkaar een stevig dagje en uitzicht op spierpijn 's ochtends...

Het leven:
Het eten valt tegen, smakeloze rijst en als je geluk hebt wat gebakke groenten en tofu.
Er is dus geen warm water of verwarming maar gelukkig loopt het heel lekker met drie lagen kleding, het is namelijk zo'n 5 graden hier, ook binnen.

Er zitten hire een aantal duitsrs en maken dan ook allemaal deel uit van m'n groep, samen met een Australiaanse jongen die vandaag aankwam.

Nou, mijn tijd zit er op, de avond training begint...

Adios!

P.S. ik heb de Flow Flag gewonnen, een prijs voor best opgeruimde kamer!

• 14 Januari 2014 - 12:06

Dick Rademaker:

Lekker! Goed vooruitzicht voor de komende maanden ;)
    Het wordt alleen maar makkelijker.

• 14 Januari 2014 - 13:06

Margriet:

hahaha Flowflag?!! Je had je koffer gewoon nog niet uitgepakt zeker?!!
    Vind je stoer, ben apetrots, mis je, hou van je!

• 14 Januari 2014 - 15:38

David Rademaker:

He vriend,

Klinkt zwaar allemaal. Maar wel heel erg gaaf! Doe je goed.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

1ste prijs is al binnen.. Ik kan je met zekerheid zeggen dat ik die al nooit had gewonnen;)

xx

• 16 Januari 2014 - 23:35

Amber:

Wie is die man op je rug? Kan die niet ergens anders gaan zitten? Een bank?

Job, ik ben nu al onder de indruk. En er dan ook meteen met de flow flag vandoor gaan. Dat zal die Duitsers leren. Vind die vlag ook prachtig opgehangen. Zijn dat gebruikte pleisters?

Take care, xx

• 18 Januari 2014 - 09:08

Marleen:

Super onder de indruk Job!

Hou vol en kom weer veilig thuis!
    xx

• 18 Januari 2014 - 15:17

Pim Kwekkeboom:

Eey jobje, klinkt wel lekker intensief allemaal! Ga zo door ouwe! Aan het einde van de sprint staat een ijskoud biertje klaar :P

• 18 Januari 2014 - 15:30

Max VdBerg:

Klinkt heftig man! Maar ga zo door en binnen no time ben je een ware klerenkast ;). Succes en plezier!
    P.s. Als ze daar een dvd speler hebben moet je even Kung Fu Panda kijken. Wellicht helpt het haha.