Afronding eerste week - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu Afronding eerste week - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Afronding eerste week

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2014 | China, Zhengzhou

Allereerst heb ik op verzoek van een aantal van jullie hier m'n schema:

05:30 opstaan
06:00-07:00 ochten training (5,5km hardlopen en vervolgens de oefening die ik eerder al had toegelicht of 100 keer de trappen op en af, om de 20 keer een andere methode, lopen, hinkelen, springen op je tenen, 5 treden per sprong, en soms zelfs met push-ups weer omlaag)
07:20-08:00 ontbijt
08:00-11:30 training (Op zaterdagen gaan we naar de tempel doe we de ceremonies die bij het Boedhisme horen.)
12:00-13:00 lunch
14:00-17:00 training (op dinsdagen en donderdagen stopt de training om 15:30 en hebben we Chinese les tot 17:00)
17:20-18:00 avond eten
18:20-20:00 Free training (Doe wat je wilt, zolang je maar traint. (Onder het oog van de Shifu.))
21:00 lichten uit.

En op zondagen hebben we vrij.

Nou, dat is het wel zo'n beetje.
Verder stopt de training tussen ontbijt en lunch op woensdag iets eerder zodat iedereen z'n kleding kan wassen, worden op dinsdagen alle kamers geinspecteerd op netheid en is er maandag avond vast training in plaats van Free training.

De afgelopen paar dagen waren behoorlijk zwaar, m'n benen voelen als beton blokken, m'n armen zijn gevoelloos en mijn rug weigert te doen wat ik eigenlijk wil. Ook heb ik vanmorgen m'n schouder verrekt, maar na een toch ietwat pijnlijk, doch zeer effectieve, massage van m'n Shifu kon ik de trainingen vandaag wel afmaken.

Als ik morgen nog last heb van m'n schouder wil hij dat ik accupunctuur ga doen hier in de buurt. Zelf was ik van plan een badhuis te zoeken zodat ik m'n eerste warme douche in een week tijd kan nemen, dat zou m'n schouder ook goed doen denk ik.

De Shifu is relatief mild maar veeleisend, en hij twijfelt niet om je met een stok te slaan als hij niet tevreden is of je aan wil sporen beter je best te doen. Hier moet ik nog aan wennen maar ik denk wel dat het nut heeft, i.i.g. bij de anderen in m'n groep.

Over m'n groep gesproken, deze bestaat uit:
Lenard (DLD)
Chris (DLD)
Joshua (DLD
Mark (DLD)
Alan (DLD)
Nemo (AUS)
En ikzelf natuurlijk.

Hier laat ik het even bij, maar ik zal later vandaag nog wat meer vertellen over de school n de omgveving.

Ciao!

  • 18 Januari 2014 - 11:53

    Treesje :

    Ik vind het maar dapper en wat zul je lekker slapen.

  • 18 Januari 2014 - 13:53

    Oma Grady:

    Tsjonge.ik raak al uitgeput. Alleen al door het lezen, maar het lijkt me wel heilzaam. Hopelijk kan je schouder alsnog het een en ander hebben. Warm houden!!! Lukt wel bij 10 (klein nulletje C) onder nul. Dag schat. Veel sukses. Oma Grady

  • 21 Januari 2014 - 09:52

    Maaike:

    Oh! 0_0 En ik maar grapjes maken over lijfstraffen! Je bent een bikkel, Job! Een beetje gek dat je dit allemaal vrijwillig doet, maar een bikkel! Veel plezier daar, X Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 7415

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: