Hello World! - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu Hello World! - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Hello World!

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2014 | China, Zhengzhou

Hallo lieve mensen,

het is een tijdje geleden sinds m'n laatste blog maar ik ben er weer.
We hadden een paar problemen met het internet hier en vandaag kwam Wi Fi Guy het oplossen.

Och, waar zal ik beginnen...

Nou, allereerst is m'n groep teruggebracht tot 3 personen.

Lenard, m'n Duitse kamergenoot.
Julian, een jongen uit Belgie die twee weken terug aankwam.
En ikzelf, Kung Fu master supreme.

De rest is terug naar huis of verder aan het reizen.

Het is overigens nog steeds hartstikke gezellig hiert, de andere internationale groep telt 7 man dus genoeg mensen om de tijd mee door te brengen.

Nou, gisteren had ik m'n tweede examen, deze was veel uitgebreider en complexer dan m'n eerste.

Tijdens de eerste was het standaard trappen en de eerste 3 stappen van m'n vorm.
Deze keer was het standaard trappen, geavanceerde trappen, jumping kicks, sweeps, acrobatiek en de eerste 6 zes stappen van m'n vorm. Ook werd ik veel strenger beoordeeld.

Maar de Shifu was zeer tevreden en zei dat ik goede vooruitgang had geboekt.

Wel heb ik al een paar dagen flinke spierpijn, en na een beetje rekenwerk kom ik tot de conclusie dat ik ongeveer 65 km heb hardgelopen sinds woensdag avond. Verder de trap honderd keer op en af, sprintjes trekken en opnieuw 200 keer door je hurken met een gozer op je rug en met die som kom ik uit op:
spierpijn in elke spier onder de heupen, pijn in de pezen rondom de knie, spierpijn in de rug en vermoeidheid.

Slapen is iets lastiger geworden want het dorp naast de school komt eindelijk tot leven, (De dorpelingen zijn hier niet tijdens de winter, op een enkeling na, maar komen weer terug in de lente) vanmorgen is de eerste winkel geopend en anderen zijn nu hun gevel aan het schoonmaken.

Ook komen er veel Chinese toeristen naar de school, die willen dan foto's met me maken terwijl ik probeer te trainen maar over het algemeen weet Shifu ze op afstand te houden.

Het weer wisseld dagelijks tussen alle seizoenen, 's ochtends regen maar aangename temperatuur, zodra de zon opkomt wordt het ijskoud en 's middags wordt het snikheet waarna het weer een beetje afkoelt voordat de zon ondergaat.

Ik kan nu geen foto's uploaden, er staan nog een aantal mesen te wachten om ook weer een dosis internet binnen te krijgen.

Oh, nog een laatste puntje, ik ben nu American Shaolin aan het lezen (Engelse versie), die raad ik iedereen ten zeerste aan. Het beeld dat het schept van China in de eerste 4/5 hoofdstukken klopt VOLLEDIG met het beeld dat ik had voordat ik het boek begon te lezen.

Nou, dat het was het voor vandaag, ciao!

  • 02 Maart 2014 - 14:19

    Treesje:

    Ik zal uitkijken naar het boek. Geniet verder.

  • 02 Maart 2014 - 19:59

    Batman:

    Lekker bezig boy wonder! Wat goed dat je zo snel vooruit gaat. Jij komt echt als een beest terug! Heb je een ''before'' foto? Dan moet je als je terug bent even een ''after'' maken. Veel succes verder maar ook plezier!

  • 03 Maart 2014 - 09:00

    Robbert Jan:

    American Shaolin: Wie kent het boek niet!?
    Hoofdpersoon Polly is intelligent en open minded. Hij spreekt Chinees en weet wat er om hem heen gebeurd. Hij gebruikt woorden als oriëntalisme en paprika's. Hij is zowel een sympathiek en bekwaam.

    Gaat dus over Job THE BOSS!

    Hier gaat het gewoon zijn gangetje. Ajax dus dik aan kop. Marc bijna in de gemeenteraad. Winter die voelt als voorjaar. Poetin weer bijna de baas in Oekraine. Paprika's verkrijgbaar in alle kleuren van de regenboog. Niets bijzonders dus :-)

    Zet'm op!

    Groet RJ


  • 03 Maart 2014 - 11:51

    Grady Rademaker:

    Ja, dat boek heb ik nu ook genoteerd. Voor de rest sluit ik me ook aan bij Batman en R.J. Met mij is ook alles prima, ik mis je bij de Ajax wedstrijden (bij de t.v. dan) Word je lekker mager van al dat geren? En zitten al je gewrichten nog op z"n plaats? Enfin, je doet je best maar! Kus Oma Grady

  • 19 Maart 2014 - 10:58

    Amber:

    Mijn god Job, je moet zo langzamerhand de conditie van een paard hebben. Ik ben diep onder de indruk. Heb een verzoek: zet een keer een foto van jou met je Shifu op deze site. Bij voorkeur als jij je gozer nog op je rug hebt? Liefs, Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 7413

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: