Kungfu Supelstel - Reisverslag uit Jiaozuo, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu Kungfu Supelstel - Reisverslag uit Jiaozuo, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Kungfu Supelstel

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2014 | China, Jiaozuo

Nou daar ben ik weer!

De afgelopen week was zeker niet saai.

Vrijdag kreeg ik te horen dat ik de volgende ochtend een opvoering had in de stad voor een publiek van 2.500 man. Als de wiedeweerga een opvoering in elkaar geknutseld en getraind.

De volgende ochtend bleek dat het podium veel, maar dan ook VEEL, te klein was voor de opvoering die we hadden gepland. Toen ter plaatse maar iets nieuws bedacht en één keer kunnen oefenen voordat we het moment daar was en we voor een publiek van amper 1200 man moesten opvoeren.

De opvoering ging goed, Shifu zeer tevreden en het publiek onder de indruk. Precies wat de school wil bereiken.
En toen was de zaterdag al weer voorbij.

Dus zondag maar eens een vrije dag genomen en de stad ingegaan, zwembad opgezocht en massage gehad.

's Avonds terug gekomen en te horen gekregen dat we de volgende dag zouden verhuizen naar het nieuwe schoolgebouw.
Diezelfde avond naar het gebouw gegaan en daar een kamer uitgekozen op de vierde verdieping en deze vervolgens ontdaan van al het bouw puin en zooi.

Tevens ben ik toen tot de ontdekking gekomen dat de douche nog ontbrak, evenals vloerbekleding, meubilair, ramen en een deur voor de badkamer.

Wij, de internationale studenten, hebben geëist dat dit eerst zou worden verzorgd voordat wij zouden verhuizen.

Na een beetje onderhandelen hadden we de afspraak dat wij nog een extra dag in de oude school zouden blijven en dat in die 24 uur zou worden gezorgd voor een oplossing.

Nou, inmiddels wonen we in de nieuwe school en zijn bijna alle problemen opgelost.

Wel heb ik nu een kamer op de 5e verdieping omdat de kamer die ik had gekozen eigenlijk voor Shifu was bestemd....

Oh, en morgen begin ik met een nieuwe vorm, namelijk Shaolin Dao, ofwel Shaolin Kromzwaard.

Maar goed, dat komt morgen wel, eerst maar eens die douche uitproberen.

Adieu!

  • 27 Mei 2014 - 15:37

    Robbert Jan:

    Ha Job,

    Ik lees alleen maar positieve dingen;
    geen ramen = lekker veel frisse lucht!
    geen douche = kan je niet nat worden.
    puin = kan je meubels mee maken.
    zooi = kunst
    geen deur badkamer = nog meer frisse lucht.

    En daar over zeiken?
    Heel goed, nu heb je het penthouse van de baas.

    Zo ken ik je weer! JOB IS THE BOSS

  • 27 Mei 2014 - 15:50

    Marc:

    Hebben ze daar ook Polen dan?
    Maar is het nu wel te doen? 5e verdieping; met uitzicht dus.
    1200 man is geweldig !. Doe voorzichtig met je Dao!

  • 27 Mei 2014 - 20:51

    Maaike:

    Oh! Hebben jullie West Side Story gedaan of Cats??? Dat had ik willen zien! :p

  • 29 Mei 2014 - 09:50

    Grady Rademaker:

    Joppie, is je kromzwaard al geslepen? Of is 't hakken met de botte bijl? Je ziet 't al: oma wordt niet gehinderd door enige kennis. Overigens: morgen (de 30ste) vieren we met z'n allen Opa's verjaardag, ik zal aan je denken; volgend jaar ben je er vast weer bij, dat hoop ik althans. Ben intussen onder de indruk van al die gebeurtenissen om je heen. Dikke kus Oma Grady

  • 09 Juni 2014 - 00:48

    Treesje:

    Dat is wel een heel veelzijdig programma, dat je hebt afgewerkt, inclusief onderhandelen met succes. Mar willen slapen in de kamer va de sifu, nog iets te hoog gegrepen? Kus, ook van Robert

  • 27 Juni 2014 - 21:28

    Amber:

    Ik zou wel eens een weekje willen meelopen. Vooral om jou de trainingen te zien doen. Impressing hoor. Hoe gaat je chinees overigens? Vloeiend inmiddels? Big hug, Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 7421

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: