met een maand vertraging geplaatst... - Reisverslag uit Jiaozuo, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu met een maand vertraging geplaatst... - Reisverslag uit Jiaozuo, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

met een maand vertraging geplaatst...

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg

05 Augustus 2014 | China, Jiaozuo

Half jaar van huis:

Dames en heren, we hebben nog een mijlpaal bereikt!

Vandaag (de twaalfde van de zevende) ben ik een half jaar weg van huis.

De afgelopen zes maanden heb ik al veel meegemaakt; van 9 graden onder het vriespunt tot 39 graden in de schaduw. Van een middag chillen in een Vietnamees park tot een ochtend lang rennen door de bergen. Van sneeuwballen gevechten tot zwaardgevechten en van kijken naar een optreden tot zelf optreden voor honderden toeschouwers.

Ik heb zoveel geleerd, naast Kung Fu en Chinees heb ik dingen geleerd over Boeddhisme, Chinese cultuur en geschiedenis, mensen uit tientallen landen en hun kijk op dingen, recepten voor pannekoeken, wapen onderhoud, een dozijn massage technieken en nog veel meer.

En ik heb nog steeds een hoop tijd over hier, ik ga nog naar Beijing, Shanghai, Hongkong, Xian, Guangzhou en weet ik veel waar nog meer.

Maar dat komt allemaal later, na de finale tussen het inmiddels gevreesde Duitsland en, mijn nieuwe ploeg, Argentinië, na de zomer, na de start van het nieuwe voetbal seizoen en na mijn toernooi in Zhengzhou.

DUS STOP TE ZEGGEN DAT IK EERDER NAAR HUIS MOET KOMEN! Dank u.

Maar goed het WK, ik had een beetje hoop op het behalen van de finale, maar het mocht niet zo wezen. Prima, over vier jaar zijn we weer aan de beurt op het WK.

Verder gaat het goed in China, met mij tenminste, hoe het met het land gaat, of met de rest van de wereld, is hier lastig achter te komen.
Wel heb ik nog altijd enorm veel zin in wit brood met rosbief, kaas of fricandeau...

Adios!

-------

XX
-Job

  • 05 Augustus 2014 - 17:50

    Robbert Jan Rademaker:

    Ha Job,

    Wanneer kom jij nou thuis? (-:
    Dat gelul via de computer ......
    Ik wil gezellig met je bier drinken, met verse boterhammen rosbief, file-american van hendrikse en kroketten. Sterke verhalen, sigaren en coole muziek.

    Ik kan niet wachten!

    Groet, RJ

  • 05 Augustus 2014 - 18:46

    Treesje:

    Ik zal het gezellig vinden al je verhalen direct uit je eigen mond te horen, maar van mij mag je ook nog heel lang weg blijven. Grijp je kansen! Kus oma Treesje

  • 09 Augustus 2014 - 15:10

    Grady Rademaker:

    Hier ben ik weer: had al een keer geantwoord maar niet verzonden geloof ik. Ben blij jou zo enthousiast aan te treffen, maar dat had ik al van je ouders gehoord. Wat dat terugkomen betr.: 't voetbalkijken met jou erbij op zondagmiddag wordt voor ons allemaal 'n stuk leuker. Dus: niet haasten maar wel een keer komen. Kus Oma Grady

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1170
Totaal aantal bezoekers 7423

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: