De reis - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2014 | China, Zhengzhou

Hier nog even een samenvatting van de reis:

Van Schiphol naar Guangzhou ging perfect, had wel een vervelende dame naast me zitten die al haar drankjes en maaltijden omgooide, weigerde haar hand bagage op te bergen en niets begreep van het entertainment systeem en mij daar elke 5 minuten een vraag over stelde.

Ik begreep het systeem gelukkig wel en heb Kick Ass 2, Elysium, Pacific Rim en nog een paar andere films gekeken. Zo heb ik de 10,5 uur dus zonder verveling doorgebracht.

Ook was vrijwel de gehgele vlucht door de nacht, en dat gaf mij de kans om naar een enkel lichtpuntje in de donkere hemel te staren, die niet van plek veranderede voor het merendeel van de reis, ik vond het toen wel poetisch klinken om iets te zeggen als; Hoewel ik naar de andere kant van de wereld vlieg, een enorme afstand afleg, blijft dat licht puntje op dezelfde plek, moet je je voorstellen hoe ver weg die wel niet is.

Op Guangzhou heb ik me geergerd aan de Chinezen, het dringt maar voor, spuugt maar op de grond en schreeuwt door vertrek hallen naar elkaar toe...
Enfin, ook overleefd.

Van Guangzhou naar Zhengzou was gelukkig geen lange vlucht, het was een krap vliegtuig dat niet ontworpen was voor mensen van mijn lengte, laten we het daar op houden.

Op Zhengzou werd ik opgehaald door de bus chauffeur, in z'n Opel Astra, hij bracht me vervolgens naar de school toe, een kleine twee uur rijden waarbij ik zowel hele mooie dingen, hele lelijke dingen en hele gevaarlijk dingen heb gezien.

Ja, dames en heren, het Chinese stereotype klopt: Ze kunnen niet rijden. Ze parkeren op de snelweg, wegmarkeringen betekenen niets en over rotondes hoefen we het niet te hebben...

Nou, ik ga nog even onder de koude douche staan voordat ik naar bed ga.

Tot snel weer!

  • 14 Januari 2014 - 16:49

    Zuster Tess:

    He joppie, pff vieze tegenvaller zeg.. maar een koude douche is uitstekend voor de bloedsomloop: elk nadeel heb ze voordeel... Chinezen blijven raar, heb het altijd al gezegd maar denk dat we wel veel van ze kunnen leren (zie speech papa).
    Blijf je verhaaltjes posten vind het super leuk om te lezen. Geniet desondanks en ik denk aan je. Liefs en kussen

  • 15 Januari 2014 - 12:21

    Lout (zus Van Je Oma):

    Ha Job,

    Heel bijzonder zo'n reis. Mooie ervaring ook, al is niet alles daar even fraai. Geniet ervan.

  • 15 Januari 2014 - 14:31

    Je Oma Grady:

    Je Moeder zond dit bericht door en ik was er buitengewoon blij mee. Hoef nu niet meer op mijn eigen gedachten met jou bezig te zijn. Heb nu je hoogst persoonlijke verslag. Zie wel voor me hoe je met een licht ironische glimlach die Chinezen bekijkt. Je zal er vast wel aan wennen, zodat als je terugkomt ons allemaal maar stom vindt. Het regent hier als een gek, niks aan. Kan je beter 20 (klein nulletje C)vorst hebben. Ik kijk nu alweer uit naar je volgende bericht.Doe de groeten aan je medebroeders daar. Kus Oma G.

  • 15 Januari 2014 - 21:41

    Ank:

    Hé Job, super om op deze manier met je mee te reizen! Liefs en ik kijk uit naar je volgende bericht :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: