Daar ben ik weer - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2014 | China, Zhengzhou

Nou, het is en tijdje geleden, maar hier ben ik dan weer.

Ik heb het de afgelopen week heel druk gehad, we zijn namelijk, naast het trainen en de rest van het standaard programma, bezig met de voorbereidingen voor chinees nieuwjaar. We zijn gisteren de stad ingeweest en hebben daar even een dag de toerist uit kunnen hangen.

Ik heb een hoop foto's gemaakt, en de chinezen net zoveel van mij.

Het is hier namelijk vrij uitzonderlijk dat men een blanke tegen het lijf loopt, en dus moet er een foto sessie worden gehouden: een met alleen de blanke, een met de kinderen erbij, dan een foto met het hele gezin, etc etc etc.

Maar goed, de chinezen blij met hun foto's ik blij met de VIP treatment die ik krijg bij alle markt kraampjes en van de politie (Die ovrigens ook nog even een telefoon tevoorschijn haalde om met me op de foto te gaan.)

Verder hebben we gisteren in de stad wat vuurwerk gekocht, bij een kraampje waar de verkoper lekker zat te roken met z'n minderjarige zoontje.

Op school is het rustig, de kinderen zijn met vakantie dus alleen de internationale studenten zijn er nu, samen met mijn Shifu en de congierge.

Er wordt nu 24/7 vuurwerk afgestoken, terwijl het feest pas vrijdag is.
De kinderen (5/6 j.o.) lopen gewoon met zwaar knalvuurwerk over straat, heel fijn als je daar gaat hardlopen.

Maar goed, het hele land veranderd langzaam aan in een groot feest en vrijdag gaan we weer naar de stad om nieuw jaar te vieren, waar ik nu al veel zin in heb.

De training gaat echter gewoon verder en ik maak goede vooruitgang.
Ik ben al vrij ver met m'n eerste vorm. (Een vorm is een serie bewegingen en aanvallen die je in een bepaald tempo moet uitvoeren.) En dinsdag heb ik een praktijk examen schoppen, slaan, oefeningen en eerste vorm.

Ik ben dan ook hard aan het oefenen met m'n kamergenoot die dezelfde vorm moet uitvoeren op zijn examen. Dat doen we op het dak of op de kamer, ver weg van het ontploffende vuurwerk.

Over m'n kamer gesproken; ik heb afgelopen week de Flow Flag gewonnen, en deze week weer. Nu hebben we besloten het record van 5 weken op een rij te gaan verbreken. Er wordt dus een strikt regime gehandhaafd als het op netheid aankomt op onze kamer.
Wel heb ik m'n Ajax sjaal opgehangen, want ik hoor dat het behoorlijk goed gaat wat dat betrefd, mooi zo.

Enfin, ik zal zaterdag een verslag maken over de jaarwisseling en z.s.m. wat nieuwe foto's uploaden.

Tot snel!

  • 29 Januari 2014 - 12:32

    Margriet:

    Kan die Flow flag in augustus mee naar huis komen...?

  • 29 Januari 2014 - 12:45

    Berend:

    Nice to hear you are VIP white monkey ^^. just don't asskick me to death for all the smart ass remarks when you are back ;)

  • 29 Januari 2014 - 13:34

    Treesje:

    Mijn bewondering groeit met elk verslag. Alvast gelukkig nieuwjaar.

  • 29 Januari 2014 - 13:42

    Marc:

    Goed bezig Kerel,
    Inmiddels ook bezienswaardigheid en fijn dat er ook feestjes zijn daar. Komend jaar
    wordt het jaar van de Big White Mothelfuckel..
    Il lach me kapot wat zo'n vlaggetje al kan doen, dat wij daar nooit aan gedacht hebben.
    Wanneer zijn de fotos klaar ?, kan niet wachten...
    Doe je best met trainen, al was het maar voor "de vorm"
    Kus

  • 29 Januari 2014 - 14:33

    Max:

    Lekker bezig J! Veel plezier met het nieuwjaar en succes met het examen!

    X

  • 29 Januari 2014 - 14:49

    Oma Grady:

    Goed zo, ik keek alweer uit naar je bericht. Ja; gelukkig nieuwjaar.Twee keer per jaar is op zichzelf al meegenomen, maak je misschien nooit meer mee. Dus genieten maar! Hier niks nieuws te melden. David was vorige week jarig en vandaag Frederique. Dat gaat gewoon door, maar ik zal je wel missen. Tot schrijvens maar weer, kus Oma Grady



  • 29 Januari 2014 - 14:55

    Robert:

    Ik deel ook vlaggetjes uit aan degene die mijn huis op orde houdt. Je maakt dus een kans.
    Oefen je ook Chinese woordjes?
    Wanneer begint je Grote Mars met de gewonnen vlag in de hand. Nog nieuws van oud leider Mao?
    Steek maar sterretjes af, dan val je nog meer op.
    Geniet van alles en succes.
    Robert

  • 29 Januari 2014 - 16:04

    David:

    He grote vriend,

    Wat een mooi verhaal weer. Goed te zien dat je je draai hebt gevonden. Hoop dat je dat examen gaat rocken. Die feestjes zijn natuurlijk mooi meegenomen.. misschien valt er nog wat te scoren;).

    Ben onwijs benieuwd naar de foto's en aangezien je een soort beroemdheid bent daar kan je misschien vragen of iemand je ping pong les wilt geven. Ze blijken daar over het algemeen redelijk goed te zijn. Dus als je nog een keer wilt winnen..;)

    Geniet ervan!

    xxx

  • 29 Januari 2014 - 20:14

    Maaike:

    Hey Job!

    Zou Jordan ook gevoelig zijn voor de Flow Flag? :) Alvast heel veel plezier aanstaande vrijdag! Ik ben trots op je! Knuffel van Sly.

    Kus,
    Maaike

  • 29 Januari 2014 - 23:15

    ANK:

    Weinig toe te voegen aan bovenstaande...het gaat je goed Job! Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 7435

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: