Sneeuw! - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Zhengzhou, China van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2014 | China, Zhengzhou

Het nieuwe jaar is al ruim een week onderweg (bij jullie al ruim en maand, weet ik, weet ik.) maar het vuurwerk gaat nog steeds door.
Wel wordt het elke dag minder dus er zal op een gegeven moment wel een eind aan komen.

Tot dan kan ik genieten van de sneeuw, dat ongeveer 40-45cm hoog staat en nog steeds rustig naar beneden komt dwarrellen.

Het begon maandag avond met sneeuwen en toen we dinsdag wakker werden was alles wit. I.p.v. ochtend training hebben we toen met schoffels en bezems uit het hele dorp de sneeuw rondom de school verwijderd zodat er getraint kon worden.

En dat gebeurde ook, relatief zwaar en uitputtend, gevolgd door m'n praktijk examen, dat voldoende werd bevonden. Dus ik mag nu deel 4, 5 en 6 van m'n vorm leren.

Woensdag weer opgstaan, gordijnen open, weer alles wit... godverdegodver...
Deze keer het hele dorp gedaan, en dat koste bijna de hele dag.

Dondrdag ogestaan. Weer alles wit.......... Opnieuw het dorp gered van ondergesneeuwd raken.

Vrijdag WEER alles wit. Maar we hadden gn tijd om het dorp te redden, er lag namelijk zoveel sneeuw op het dak dat de Shifu bang was dat het zou kunnen instorten.

Gisteren dus de hele dag sneeuw geruimd op het dak, maar 's middags in bed gelegen omdat ik een flinke verkoudheid had.
Vanmorgen wakker geworden, niet al te wit buiten. (Op de weg tenminste) En m'n verkoudheid een stuk minder.
Dus dat scheelt aanzienlijk.

Vandaag gewoon getraint en straks lekker lunchen dus ik heb nu geen tijd om foto's te uploaden, maar dat zal ik morgen even doen. Het internet is op dit moment toch zo traag als ik weet niet wat.

Overigens, morgen ben ik al weer 4 weken weg van huis, ik weet niet hoe jullie het ervaren maar het gaat vrij snel aan mijn kant.

Later!

  • 08 Februari 2014 - 10:39

    Maaike:

    Aha... Dáár is dus alle sneeuw gebleven! Hier in Nederland alleen maar regen. De tijd gaat hier ook best snel, maar het zou toch wel weer fijn zijn als je weer terug bent. Groetjes van Jari en Jordan!

    Kus,
    Maaike

  • 08 Februari 2014 - 11:09

    Oma Grady:


    Dank je wel Job. Stuur wat sneeuw hier naar toe: hier is 't alsmaar regen.
    Als we allemaal niet zo'n vrolijk karakter hadden zouden we het niet redden. Om op te knappen ga ik vanmiddag naar de bioscoop. Voor de rest zijn de Ol.Spelen begonnen. kijken dus naar de TV en zien dan sneeuw. hoera! Met Ajax gaat 't voorspoedig, alhoewel vaak net op 't nippertje. Maar ben overigens blij te lezen dat je je aanpast aan de omstandigheden, ik kijk nu alweer uit naar je volgende reisverslag. Dag, dag en kus Oma GrADY.

  • 08 Februari 2014 - 12:04

    Treesje:

    Grote bewondering voor al dat trainen en sneeuwruimen van je. Als ik naar buiten kijk 's morgens denk ik: draai je nog maar een keertje om. Goed van jullie het hele dorp te redden. Kus Treesje

  • 10 Februari 2014 - 09:26

    Robbert Jan:

    Dit is een ideale Chinese wintersportvakantie. Mazzelpik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7433

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: