Stress van het vliegen. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jobrademaker - WaarBenJij.nu Stress van het vliegen. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Stress van het vliegen.

Door: Job, vakantie ganger

Blijf op de hoogte en volg

19 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ah, eventjes weg uit China, kan geen kwaad.

Frisse lucht, mensen, verkeer dat iets minder gevaarlijk is, eten dat ik ken...

Ja dames en heren, Vietnam, ik heb er naar uitgekeken, dat kan ik u mede delen. En hoewel ik de afgelopen week ook heb nagedacht over hoe lekker het zou zijn om te blijven trainen, heb ik voor m'n mentale welzijn gekozen en ben ik dinsdag ochtend naar het vliegveld gegaan.
Dag mentale welzijn, hallo harde werkelijkheid van slecht management bij China Southern Airlines.

Sta je daar met je E-ticket, wordt die geweigerd.
''Print een nieuwe'' zeggen ze.
Betaal je grof geld om een nieuwe te printen.
''Nee, deze is komen te vervallen.''

En ja, dan houdt m'n Chinees op en kun je een half uur in Chinglish gaan debateren met iemand die ook alleen maar leest wat er op haar computer scherm voorbij flitsts.

''Oh, maar u kunt deze vlucht nog nemen.''
''Maar die vertrekt over 20 minuten en ik moet nog inchecken.)
''Klopt.''

Hoef je mij niet te vertellen, dat dat klopt...

In 15 minuten tijd ingechekt en door de security heen gekomen, wat volgens mij een wereld record is op Chinese vliegvelden, en vervolgens in 5 minuten van de centrale hal naar A17 (De aller aller aller verste gate) gerent.
Daar was ik net op tijd om de bus naar het vliegtuig te pakken.

Zucht, yes, relax.

Nope.

M'n vlucht zou aankomen om 18:20, m'n tweede vlucht zou vertrekken om 19:10.
18:40 stapte ik uit het vliegtuig en toen moest ik door de douane, de tweede douane en opnieuw (hoe is het mogelijk) naar de verste gate rennen. Daar kwam ik er achter dat m'n vlucht vertraagd was met een half uur.

Toen kon ik eindelijk even zitten en opgelucht ademhalen, wetende dat ik drie uur later in Vietnam zou zijn.

Eenmaal in Vietnam ingechekt in het hotel, belletje gepleegd met het thuisfront, snel staan douchen en als een zombie naar bed.

  • 19 Maart 2014 - 15:28

    Robbert Jan:

    Yep, ken het gevoel met Chinezen en vliegtuig halen. Uiteindelijk komt het altijd weer goed.

    Goed gedaan. Nogmaals veel plezier!

    RJ

  • 19 Maart 2014 - 15:46

    De Mamala:

    Kijk, en zo valt alles weer op z'n plek!
    Trots op jou!

  • 19 Maart 2014 - 23:05

    Oma Grady:

    Oei, wat een toestanden allemaal. Maar je bent er! Ben benieuwd naar de volgende editie. Liefs Oma G.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 7439

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: