GOOOOD MOOORNIIING VIIIEEETNAAAAM!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jobrademaker - WaarBenJij.nu GOOOOD MOOORNIIING VIIIEEETNAAAAM!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jobrademaker - WaarBenJij.nu

GOOOOD MOOORNIIING VIIIEEETNAAAAM!!!

Door: Job, uitgeruste vakantie ganger

Blijf op de hoogte en volg

19 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ah yes, VIETNAM!

Na alle stress van gisteren kon ik het niet laten om m'n wekker uit te zetten en gewoon om te draaien in bed.

Toen uiteindelijk toch maar m'n bed uitgekropen, heerlijk staan douchen en vervolgens een geweldig ontbijt gahd in de eethal van het hotel.
(Een geweldig hotel, als ik dat even mag zeggen.)

Ontbijt: Gebakken ei, BACON!!!, komkommer en brood. Echt brood, niet die laffe chinese troep of rijstbrood, nee ECHT GEWOON NORMAAL BROOD BROOD!

Met een kopje Vietnamese koffie (Goed sterk) met een flinke scheut melk (met daarin honing en syroop) om de dag eens goed te beginnen.

Toen maar eens gaan douchen, ja tweede keer, en m'n tas uitgepakt.
Daarna naar de pin automaat (Die hier om de 20 meter op straat staan) om daar 500.000 Dong te pinnen (Een euro is ongeveer 30.000 Dong)
Dat wordt dan ook in een enkel biljet geserveerd maar daar kun je wel twee of drie dagen van lunchen en dineren.

Vervolgens even een blokje om, 8 keer aangesproken door iemand die mij heel graag achter op de motor de stad wil laten zien, en me ook naar alle toeristische attracties kan brengen, en krijg nou wat, ze hebben alle acht familie of vrienden in Nederland, ook toevallig.
Ook apart dat ze allemaal een Engelse naam hebben...

Maargoed, morgen ochtend ga ik achter op de motor van Roy, die al z'n hele leven hier in de stad woont en letterlijk elk straatje en elk restaurant kent, naar het War Museum.
Het museum ligt overigens zo ongeveer tegenover het Chinese Consulaat waar ik morgen ook maar eens aan m'n visum ga werken om China weer in te komen.

Waarschijnlijk wil Roy daarna nog twintig andere dingen laten zien maar dat lijkt mij dan weer een minder goed idee.

Maargoed, terug in het hotel heb ik alle folders en reisgidsen verzameld en mezelf eens georienteerd met de regionale activiteiten. Ik heb m'n reis niet nauwkeurig uitgestippeld, maar ik weet nu wel wat er allemaal te doen is en kan nu elke ochtend iets uit de hoed trekken en naar het event bureau op de hoek lopen om iets te gaan doen. Of die aan het eind van des straat, of die om de hoek, of die ene recht tegenover de brasserie waar ik heb geluncht. (Get the picture?)

En verder heb ik vandaag door de stad gewandeld, genoten van de kleuren die ze niet hebben in China en mezelf kapot gezweet in de 29 graden, zon en windstilte van Ho Chi Minh City.

Ah Vietnam, wij gaan het wel vinden met elkaar.

Weltrusten.

  • 19 Maart 2014 - 19:30

    De Mamala:

    Klinkt al een heeeeel mooooi feest! Geniet!

  • 19 Maart 2014 - 23:12

    Oma Grady:

    Geniet van het verschil (in gunstige zin) met China. Zitten er veel ned,toeristen? Kijk nu al uit naar je volgende bericht. Kus Oma G.

  • 20 Maart 2014 - 11:12

    Zuster Tess:

    Wat een verademing dus dat Vietnam!! Geniet met volle teugen broeder... xx

  • 20 Maart 2014 - 14:42

    Gijs Van Gent:

    Het klinkt allemaal fantastisch ouwe. Zittend in de Ub in Leiden, uitkijkend naar vier tentamens en een paper volgende week, overvalt mij een waanzinnige vorm van jaloezie :P.

  • 21 Maart 2014 - 10:23

    Marleen:

    En? Hoe ben je van Roy afgekomen? ;)

  • 22 Maart 2014 - 16:45

    Max VdB:

    Haaa wat moet die bacon heerlijk gesmaakt hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 7439

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: