Afgelopen week - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jobrademaker - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jobrademaker - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg

28 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Nou, voor de mensen die het nog niet wisten; ik zit nog steeds in Vietnam, terwijl m'n vlucht terug naar China voor afgelopen Woensdag gepland stond, omdat m'n visum nog niet klaar is.

Dat houdt in dat ik dus een paar extra dagen had om de stad te verkennen.

Nou, wat heb ik allemaal gedaan...

Ik ben naar de Cu Chi tunnels geweest, de oude tunnels die de Vietminh en Vietcong gebruikten in de strijd tegen alles en iedereen, van de Fransen tot de Amerikanen.
Het was niet precies wat ik verwacht had. Ondergronds is het volledig verbouwt, de hallen verbreedt, het plafond verhoogd, etc. om er voor te zorgen dat de toeristen er gemakkelijker kunnen rond lopen.

Dit maakt het echter nog steeds niet ruim in de tunnels en de vele kamertjes zijn behoorlijk krap, zeker als je bedenkt dat er soms wel 10 mensen in woonden.
Bovengronds was het een groot circus, aapjes die trucjes doen, een restaurant waar je burgers met dubieuse namen kunt bestellen (B-52 with Bacon) een schietbaan waar je 'originele' Amerikaanse en Vietnamese wapens kunt afvuren.
Dus daar stond ik dan, met een M60 (a.k.a. de Rambo-gun) op een kartonnen doos te schieten.

Maar goed, het historische aspect is er dus wel afgewassen de afgelopen jaren.

Verder ben ik naar een aantal musea geweest, waaronder het befaamde War Museum en het minder befaamde Ho Chi Minh Museum. In dit laatste museum kon je de oude horloges en de oude auto van Ho Chi Minh zien, samen met een schaalmodel van z'n ouderlijk huis, etc etc etc. Niet zo spectaculair dus.
Het historische museum was ook niet zo bijzonder, veel oude vazen, kopjes en schaaltjes, je kent het wel. Wel hadden ze een enorme collectie aan Boedha beeldjes, en die waren dan wel weer heel mooi.

Ik heb twee boottochten over de Saigon rivier gehad, de een vrij saai terwijl de ander ontzettend leuk was. Het verschil lag toch een beetje in het begied waar je vaart. Ten zuiden heb je veel meer natuur en kun je van de omgeving genieten. Ten noorden heb je veel verkeer op het water en een slecht zicht op de stad.

En nog wat tempels bezocht, en daar weer wierrook aangestoken en Boedha een buiging gegeven. De ene tempel is geweidt aan een zeegodin en de ander aan Boedha, vandaar.

En nu heb ik het merendeel van de stad toch wel gezien en nog een paar dagen te gaan.

Vandaag is het overigens veel te warm om ook maar iets te doen dus zit ik in de schaduw op het dakterras van m'n hotel te Googlen naar andere hotels in de buurt. Ik moet morgen namelijk de kamer uit.

Dus ik ga maar weer verder zoeken.

Later!

  • 28 Maart 2014 - 14:17

    Bat :

    Heb je ook al op een koe mogen schieten ?

  • 29 Maart 2014 - 16:42

    Oma Grady:

    Dank je. Heb je al een ander onderkomen? Ik hoop trouwens dat je weer snel terug kan naar China om daar de draad weer op te pakken . Verlang je al een beetje naar ze? Ik ben gisteren in Amsterdam naar een grote tentoonstelling over de voormalige zijderoute door China geweest en weet (door jou) en door alles wat ik daar zag ineens veel meer van China. Nou, tot de volgende keer maar weer. Kus Oma Grady

  • 31 Maart 2014 - 11:13

    Robbert Jan:

    Ha Job,

    Weer je belevenissen gelezen. Bijna weer terug naar de Chinezen! Veel succes daar!

    EN !! Job is the Boss. Ook in Vietnam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7439

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 14 September 2014

China 2014

18 Maart 2014 - 26 Maart 2014

Vietnam 2014

Landen bezocht: